Telefonreglement for Grane kommune

 

1. Privattelefon

Privattelefon (mobil/fasttelefon/IT) dekkes etter regning.

Vi har ulike behov i henhold til tilgjengelighet og vil vurdere denne gruppen i 2 ulike kategorier:

a) Her vil de fleste ligge. Administrative ledere og ansatte som bruker telefon noe utover ordinær arbeidstid og bør kunne kontaktes i spesielle tilfeller.
Utgifter dekkes inntil kr. 2.000,- .

b) Noen få ansatte vil ha spesielle behov for tilgjengelighet i forhold til oppfølging av diverse driftsmessige forhold som bl.a. nødvendige overvåkingsoppgaver i forhold til tekniske anlegg, eller data/IT. 
Utgifter dekkes inntil kr. 5.000,-.

De ansatte betaler regningen og leverer kopi av kvittering til anvisning.  

Utbetaling skjer via lønnssystemet. Utgifter utover kr. 1.000,- er skattepliktig.

                       

2. Kommunal mobiltelefon

(Skal ligge på arbeidsplassen utenom arbeidstid)

Kommunen dekker disse utgiftene helt og abonnementet er kommunens eiendom.


Vakttelefoner som går på omgang er unntatt disse bestemmelsene.

Søknader skal fremmes nærmeste leder.

 

.