Hjemmehjelp

Hjemmehjelp er et tilbud til personer som er avhengig av hjelp og praktisk bistand i hverdagen på grunn av sykdom, funksjonshemning, alder eller andre årsaker.


Hva tilbyr vi?

  • Gjøre alminnelig husarbeid
  • Skaffe varer og tjenester

Hvem kan få hjemmehjelp?

Du må ha varig nedsatt evne til å utføre praktiske daglige gjøremål som følge av funksjonsnedsettelse. Du er avhengig av praktisk hjelp for å ivareta en eller flere av oppgavene som inngår i tjenesten. 

Slik søker du

I søknadsskjemaet beskriver du dine hjelpebehov og hvilke tjenester du mener du trenger. Vi vurderer helsetilstanden din og finner det helsetilbudet som passer best for deg.

Søk om tjenesten ved å bruke søknadskjemaet for helse- og omsorgstjenester.

Hva koster det?

Grunnbeløpet i folketrygden

Husstandens samlede inntekt bestemmer hvor mye du må betale i måneden. Dersom tjenesteomfanget i en måned reduseres i forhold til vedtaket, vurderes det om det skal faktureres etter abonnementsordning eller pr. time. 

Hva skjer videre med søknaden?

Du får svar på søknaden innen 4 uker. Dersom saksbehandlingen ikke er ferdig innen denne fristen, skal du få et foreløpig svar med antatt saksbehandlingstid.

Klageadgang

Du kan klage på kommunens avgjørelse iht. pasient- og brukerrettighetsloven. Fristen er fire uker fra du mottok svarbrevet. I klagen oppgir du hva du ønsker endret og begrunner dette. Kommunen kan gi veiledning ved behov.
Klagen sender du til den avdelingen som sendte svarbrevet. De vil vurdere om det er grunn til å gjøre endringer. Dersom beslutningen ikke blir endret, sender kommunen saken videre til Fylkesmannen.

Benytt gjerne vårt elektroniske skjema ved innsending av klage. 

Kontakt

Linda Gunnarsen
Enhetsleder hjemmetjenesten
E-post
Telefon 75 18 08 50
Hege Paulsen
Saksbehandler helse- og omsorgsavdelingen
E-post
Telefon 75 18 08 59

Åpningstider

Hjemmetjenesten i Grane kommune er døgnbemannet. 
Vakttelefon: 41 66 56 25

Adresse

Skolevegen 23
8680 Trofors

Kart