Tilskudd til tiltak i beiteområder

Lag, foreninger og foretak som driver næringsmessig beitedrift kan få støtte til investeringstiltak og/eller planleggings- og tilretteleggingsprosjekter i beiteområder. Formålet med tilskuddet er å legge til rette for best mulig utnyttelse av beite i utmark, redusere tap av dyr på utmarksbeite og fremme fellestiltak i beiteområdene.

Utmarksbeiting i Norge foregår i stor grad i regi av beitelag som organiserer flere beitebrukere innenfor et definert utmarksbeiteområde. Tilskudd til tiltak i beiteområder skal bidra til god beitebruk gjennom infrastruktur i beiteområdene.

Søknadsfrist: 1. april.

Søknadsskjema finner du her

Informasjon til søknadsskjemaet

Kommunens retningslinjer for tildeling av midlene finner du her (PDF, 372 kB)