NAV Vefsna

Fra 01.01.22 ble NAV Grane og NAV Mosjøen slått sammen til et felles NAV-kontor med navn NAV Vefsna.

Det vil si at innbyggerne og arbeidsgiverne i kommunene har sine lokale NAV-tjenester fra NAV Vefsna, uavhengig av hvilken kommune de bor eller har sin næring i. Dette gjelder også kommunale tjenester etter lov om sosiale tjenester i NAV.

Nav Vefsna gir tjenester til innbyggere i Grane og Vefsn og du finner god oversikt over Nav sine tjenester på disse lenkene:

For privatpersoner:         Forside privatperson - nav.no

For arbeidsgivere:           Forside arbeidsgiver - nav.no


Åpningstider:

Kontorsted Trofors, Industriveien 2, 8662 Trofors:

·        Onsdag               kl. 09 – 11

Kontorsted Mosjøen, C.M. Havigs gate 45, 8656 Mosjøen:

·        Mandag              kl. 12 – 14

·        Onsdag                kl. 12 – 14

·       Fredag                 kl. 09:30 – 11:30

2 PCer er tilgjengelig i publikumsmottaket ved kontorsted Mosjøen


Kontaktinformasjon:

Nav kan kontaktes på telefon 55 55 33 33.

Du kan også skrive til Nav via denne lenken: Skriv til oss - nav.no

Har du en aktivitetsplan på din side på nav.no, er det enklest å få kontakt med din veileder gjennom denne.

Vakttelefon ved nødhjelpshenvendelser (sosialhjelp): 412 73 930


Sosiale tjenester:

·        Sosiale tjenester og veiledning - nav.no

 

·        Digital søknad eller papirsøknad (brukes også når du søker rådgivning om økonomi og gjeld): Søknad om økonomisk sosialhjelp - nav.no  

Saksbehandlingstid økonomisk sosialhjelp: 3 uker

 

Andre nyttige lenker til noen av Nav sine tjenester:

Arbeid - nav.no

Individuell jobbstøtte (IPS) - nav.no

Kvalifiserings­programmet - nav.no