Barnehagelærer/pedagogisk leder 100% stilling

Grane kommunale barnehage har fra og med snarest ledig 100% fast stilling som barnehagelærer/pedagogisk leder.

Søknadsfrist 13. mai 2024.

Grane kommunale barnehage er en 4-avdelings barnehage med ca. 60 barn, fordelt på to storbarnsavdelinger og to småbarnsavdelinger.  Avdelingene er samlokalisert, og ligger fint til på Stormoen med et stort og variert uteområde, og med nærhet til natur og idrettsanlegg.

I vår barnehage ønsker vi at alle skal trives. Vi jobber for at barna, personalet og foreldrene skal trives sammen med hverandre. Sammen fokuserer vi på positive opplevelser, viser respekt og er rause mot hverandre.

«Barna i vår barnehage skal gå ut av barnehagen med en følelse av å være god nok.»

Vår oppgave er å gi både omsorg og danning, legge til rette for lek og se til at hverdagsaktiviteter og læring er tilpasset barnas nivå og utvikling. Med et utgangspunkt i vår visjon, vårt hovedmål og satsingsområde, ønsker vi at alle barn, uansett alder, kjønn, nasjonalitet, funksjonsnivå og kultur– og familiebakgrunn skal oppleve seg som betydningsfulle mennesker i vårt fellesskap.

Vi søker medarbeidere som viser positivt engasjement, er fleksible og viser god evne til samarbeid. Vi ønsker at du viser god evne til a arbeide selvstendig og målrettet i direkte arbeid med barn, men samtidig jobber du godt i team. Vi er opptatt av å gjøre en best mulig jobb for våre flotte barn, og at Grane kommunale barnehage skal være en super plass å arbeide. Vil du være en av oss?

Arbeidsoppgaver

• Pedagogisk ledelse av avdeling
  • Bidra til, koordinere og skape progresjon i det pedagogiske arbeidet på avdeling i henhold til Rammeplan, årsplan og satsingsområder/utviklingsarbeid
  • Ivareta et godt foreldresamarbeid
  • Veilede barn, foreldre og personal
  • Holde deg faglig oppdatert og delta på kurs/opplæring i regi av arbeidsgiver
  • Bidra til et godt arbeidsmiljø for alle
  • Være en god rollemodell for kollegaer og barn

Kvalifikasjoner

• Barnehagelærerutdanning
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk
  • Kunnskap og erfaring med ulike digitale verktøy

Personlige egenskaper

• Faglig engasjement, yrkesstolthet og evne til å jobbe selvstendig
  • Gode samarbeidsevner
  • Evne til å ivareta enkeltbarn, deres familier og hele barnegruppen
  • Engasjement for å utvikle barnas leke- og læringsmiljø
  • Evne til å lede og veilede andre, samt gode kommunikasjonsferdigheter
  • Evne til å reflektere over egen praksis, og ønske om faglig utvikling
  • Du er raus, fleksibel og har evne til å jobbe i team
  • Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet

Grane kommune tilbyr:

• Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Stimulerende og spennende fagmiljø med gode utviklingsmuligheter
  • Faglig engasjerte kollegaer og et positivt arbeidsmiljø
  • Varierte og spennende arbeidsdager
  • Fem planleggingsdager i løpet av året
  • Barnehageplass ved behov

Tilsettings og lønnsvilkår:

• Tilsettings- og lønnsvilkår i henhold til enhver tids gjeldende lover, regler og reglement
  • Lønn etter avtale/kvalifikasjoner

Annet:

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Referanser må oppgis.
Politiattest må fremlegges før tiltredelse

Opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har oppfordret til å ikke bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søker varslet om dette, jf. Offentleglova § 25.

Skriftlig søknad sendes via vårt elektroniske søknadsskjema

Søknadsfrist: 13. mai 2024

Beate-Aimeè Kroken