Bor det en lærer i deg?

Nord universitet og Grane kommune inviterer til informasjonsmøte 22. februar. Her kan du melde deg på!

Det er svært ønskelig å få flere kvalifiserte pedagoger i vår kommune og nå arrangerer Vefsn, Hattfjelldal, Grane og Hemnes kommuner i samarbeid med Nord universitet et informasjonsmøte der du får høre mer om mulighetene til å ta barne- og grunnskolelærerutdanning.

Når og hvor:

Rådhuset i Mosjøen den 22. februar klokken 18.00-20.00.

I møtet får du:

• Pizza og brus
  • Høre hva din kommune kan bidra med for at du skal kunne ta utdanning
  • De ulike lærerutdanningene ved Nord universitet
  • Mulighetene for å ta videreutdanning

Meld deg på innen 21. februar

Hovedmålet med møtet er at Nord universitet og kommunene på Helgeland sammen skal se på hvordan vi kan jobbe for å øke rekrutteringen til barnehage- og grunnskolelærerutdanningene og yrkene.

Agenda for møtet:

• Velkommen v / kommunene og Nord universitet.
  • Kommunene forteller om sine behov når det gjelder rekruttering til lærerstillinger og behov for utdanning nå og videre og legger frem insentiver kommunene kan tilby for å stimulere flere til å ta barnehage- og grunnskolelærerutdanning.
  • Nord universitet presenterer seg og satsingen LæreriNord.
  • Nye studietilbud fra høsten 2024.
  • Nord universitet svarer på spørsmål. Det blir matservering til alle som kommer.

Kom gjerne på møtet hvis du:

• Er elev i videregående skole og vurderer og ta høyere utdanning
  • Er vikar i skolen/barnehagen
  • Er medarbeidere i skolen og barnehagen som er ufaglært
  • Har familie og kanskje jobb, men har likevel lyst til å ta en utdanning
  • Er ansatt i kommunen og ønsker videreutdanning
  • Er leder eller rådgiver i skolen eller barnehagen
  • Er nysgjerrig og vil vite mer om lærerutdanningene og barnehagelærerutdanningene

Vel møtt!