Tjenestenivå

Tjenestenivået i BTI-modellen utgjør mellomleddet mellom det praktiske arbeidet på individnivå og den overordnede kommunale forankringen. Hver enkelt tjeneste har ansvar for å integrere og følge opp BTI i egen organisasjon. Dette innebærer at ledelsen sørger for at ansatte kjenner til og bruker BTI-rutinene, får nødvendig opplæring og veiledning, og at arbeidet forankres i tjenestens daglige praksis. 

Enhetsnivået har også en viktig rolle i å sikre kvalitet og kontinuitet i arbeidet: ledere og fagansvarlige skal legge til rette for systematisk samarbeid både internt i tjenesten og på tvers av tjenester. Dette kan handle om å avklare roller og ansvar, støtte ansatte i å bruke verktøyene i modellen, og bidra til at bekymringer for barn og unge fanges opp tidlig og håndteres på en strukturert måte. 

På denne måten fungerer tjeneste-/enhetsnivået som en garanti for at BTI-modellen ikke bare er en overordnet strategi, men faktisk blir omsatt til praksis i møte med barn, unge og familier. 

 

Tjeneste-/enhetsnivå i BTI – i praksis 

Leder og fagansvarlige forankrer BTI i tjenesten. 

Ansatte får opplæring, veiledning og støtte i bruk av modellen. 

Rutiner og verktøy implementeres i daglig praksis. 

Sikrer systematisk samarbeid internt og på tvers av tjenester. 

Bidrar til tidlig oppdagelse og koordinert oppfølging av barn og unge. 


 

Brukermedvirkning tjenestenivå



 







 

Kontakt

Monica Stuenes Brennhaug
Fagveileder spes.ped. / BTI-koordinator
E-post
Telefon 91 13 73 22